onsdag 3 februari 2010

Äntligen......

.....har jag klivit ut i cyberrymden och kommit igång med min blogg! Startsträckan var lång, men nu så!

Första inlägget blir några bilder på något som jag samlat på ett tag, nämligen....

....gamla apoteksflaskor och andra gamla flaskor med fina etiketter!
Det är kul med gamla bruksföremål som någon faktiskt har använt en gång i tiden. Fantasin går igång direkt....!




Min favorit är den här:





En gammal fransk burk för konservering av frukt och grönsaker. Jag köpte den av en liten farbror på en loppis i Provence.
Farbrorn gestikulerade vilt med armarna samtidigt som han försäkrade att den var " -Tres, tres ancienne, Madame! "
Och då bara måste jag ju ha den!

På etiketten finns mycket instruktiva bilder på hur man ska gå till väga för att försluta burken enligt konstens alla regler. Vilken omsorg man la ner på detaljerna förr!
Titta bara på hur fint händerna är tecknade...



Nu står den på fönsterbrädan i köksfönstret, vaktad av två små kissemissar!



Kram på er alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi