söndag 21 november 2010

En liten hälsning från Callian

Regnet det bara öser ner.......och då ställer man in alla söndags brocanter här. Snyft...
Men jag ska inte klaga, då och då tittar solen fram och det ska bli fint väder from måndag, så då blir det lite gjort i trädgården i alla fall. Jag har köpt iris som jag ska plantera...nästan svarta! Superhäftiga!
Som vanligt har jag inte hunnit med allt som jag tänkt fixa....målningen av köksluckorna tar lååååång tid! Inte själva målningen, men all väntetid på att spacklet, grundfärgen och målarfärgen ska torka....ja ni vet säkert hur det är....
Här kommer några snabba glimtar från sovrummet.....och snälla! Tänk bort färgen på väggarna! Det är bara ett av alla projekt som återstår att fixa!





Kan inte få nog av såna här underbara franska linnelakan med fantastiska broderier.De kan vara ganska svåra att få tag på till hyfsat pris nu, man böjar mer och mer uppskatta sina egna skatter här i Frankrike.









Här kommer några bilder från köket....och här återstår det också en hel del att fixa! Fönstrena ska målas vita ..... men vi har i alla fall nästan blivit klara med vår köksö. Alltid något!






Gammalt glas är en passion....






Jaha.....det var allt för den här gången. Min snälla franska granne har låtit mig låna deras internet en stund, men nu ska jag hem och gräva lite i rabatten.
Ha det gott alla underbara!

Sussi

8 kommentarer:

  1. Åh så roligt och få läsa och se bilder från ditt franska paradis. Så härligt ni bor, och plantera blommor. Gissa om det låter härligt! Här har vi snö nu och lite kallt. Underbart och se dina bilder.
    Njut och ha det gott
    varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Åhhhh så fint ni har det!!!!!
    Önskar dej en fin Söndag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Så härligt att få en lägesrapport! Vilket underbart hus...
    Det där verkar som ett himmelrike tycker jag. Synd att marknaderna "regnade bort" men det kommer väl fler tillfällen. Lakanen är ju helt otroligt vackra. Kan tro att du hittar en del skatter alltså.
    Här har vi fått vinter och igår snöade det. Själv ligger och vilar för jag har fått feber - och detta mitt i flytten....... Tänk att huset kom till slut och snabba ryck var det också. Men, den här helgen har jag alltså vilat också hoppas jag att jag är fit-for-fight imorgon igen.
    Ha det så gott och njut allt vad du orkar.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder!! Tänk att somna i så vackra lakan... måste vara rena rama prinsess-sömnen:)Lampskärmen...så söt!
    Plantera blommor nu...låter som en dröm.
    Så trots regnet är jag nog lite avis ändå;)))
    Ha det gott, njut av dagarna därnere!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Hallojsan min vän!!

    Åå så mysigt du har det i köket..och i sovrummet..Jag gillar dekorationen / kedjan över sängen..riktigt franskt!

    Lakanen var helt ljuvliga..Jag förstår att de kan bli dyra!!

    hoppas att du får ett par fina dagar nu nästa vecka!!

    må så gott!! Kraaam Sanne

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder från Ert franska hem, Du har verkligen öga för det vackra.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Så fint det ser ut! SÅ underbart att kunna åka dit nu den här årstiden... även om det regnar ibland.
    Och de där lakanen var ju helt underbara! Men jag förstår att de kostar en slant om man skulle hitta några. Men ljuuvliga var de!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Vilken textil skatt! Underbara lakan! Hos oss har det varit rejält novembergrått i dag. det är vackert det med, men gatubelysningen har varit tänd hela dan...
    Må så jättegott i Frankrike önskar en annan linnesamlare

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi