måndag 4 oktober 2010

Lite gott och blandat....

Var ni på Kuriosamässan i Kista i helgen? Det var jag......hela helgen! Snälla goa Lena med bloggen Country Hill lät mig praoa i sin monter, och jag fick vara med och packa upp och fixa i ordning. Fast ska jag vara ärlig så var det mest Lena som for fram som en virvelvind och fixade och donade så att hennes monter till slut blev en av mässans finaste! Och jag skäms å det grövsta för att jag inte lyckades ta något kort.....men jag hoppas att Lena visar på sin egen blogg.
STORT tack Lena för din gästfrihet!

Tror jag slog rekord i år.....jag köpte bara två saker! Och det var inte något fel på utbudet, tvärt om....det fanns massor med fina saker!



En liten korg och en gammal plåtkanna fick det bli....





Plåtkannan blev fin som ljusstake....



Fattigmanssilver fanns det en hel del på mässan. Min lilla minisamling har jag lyckats få ihop efter flera års samlande.



Mycket svart visades på mässan. Gamla svartmålade plåtbrickor tex.....



....och förstås franska inslag, som mjölsäckar i jute, så fina till kuddar eller som jag gjorde med min....sprättade upp den och använde den som sittpläd i fåtöljen.



Nu måste jag in och hälsa på hos er och se vad ni har hittat på i helgen.... Ha nu en bra start på veckan, så hörs vi snart igen!

Kram
Sussi

9 kommentarer:

  1. Det var två fina saker du köpte, oljekannan var väldigt charmig. Så roligt att du fick vara i Lenas monter, har sett att den gick i svart-vitt och mycket silver. Snyggt med mjölsäcken i fåtöljen, och en sån där stor bricka skulle man kanske ha under julgransfoten. Det var mycket fint du visade idag.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Tänk, när jag har varit in hos dig så tänker jag alltid att jag blir så glad. Hit ska jag snart tillbaka - också glömmer jag det eftersom hjärnan är lite fullproppad. Nu ska jag lägga in dig i min blogglista på momangen så jag kan följa dig. Har tänkt det så många gånger.
    GRATTIS till ditt steg i livet och jag förstår dig, jag vet hur det känns att fatta detta beslut på lite skakiga ben. Men, när "kallet är stort" finns det ingen återvändo, eller hur?!
    Jösses säger jag bara, de där brännmärkena och speciellt det där med skrivstil..... Åhhhh säger jag bara. Finns de till försäljning redan nu och vad kostar de i så fall? Blev helt såld. Älskar bokstäver, siffror och gärna sirliga sigill - som så många andra.
    Ha det nu så bra!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hallojsan!

    Vilken lycka för dig att få vara med om denna upplevelse! Förstår att du kvittrar!

    Jag skulle ha åkt dit men fick förhinder..och är så ledsen för det! Så mycket fint jag har missat! Gillar din häftiga kanna som nu fungerar som ljusstake..Fiffigt!!

    Ha en bra start på veckan! Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  4. Idag är det hopplöst och få fram en kommentar, men jag försöker igen. Vi har precis en sån parkett som ni, och det var maken som hux flux kom på att vi skulle slipa. Vi hyr slipare som gör allt, tom. städar. Vi bara åker till jobbet så fixar dom under tiden. Och med rotavdrag blir det inte så dyrt. Ska visa bilder när det är klart.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Den där kannan som ljusstake gör mig helt nipprig!! Me like!!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Å, grattis till ditt beslut att starta Webshop!!
    Är ju själv i branschen, fast webshop kan man ju inte kalla min ihopknåpade hemsida direkt, haha!
    Kul fynd du gjorde på mässan!!
    kraam

    SvaraRadera
  7. Även om det "bara" var två saker, så var de ju härliga! och det blev fint på bordet...
    Jag kunde inte åka på mässan, och det var jättetråkigt, jag brukar nämligen vara en flitig mässbesökare.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Hej Sussi!
    Men titta så fint det blev, kannan som ljusstake blev ju supersnyggt. Ja så var mässan över för den här gången så nu är det uppackning igen.
    Ha en fin dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag undrar om du möjligtvis är intresserad av att sälja plåtkannan som du har ljus i :) är väldigt intresserad :)! Kontakta mig gärna på Aida.smajlovic@hotmail.com

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi